Monday, September 8, 2008

Nukilanku buatmu..

Ketika pertama kali aku bertemu denganmu..
Hati terasa tergerak oleh sesuatu
Cuba mengimbas kembali dimana pernah bertemu
Namun sukar untukku ketemu
*
Hati dan rasa tidak pernah puas untuk mencari sesuatu
Sesuatu yang bagiku..
Telah menyentuh pintu hatiku
*
Lirikan matamu
Sungguh menusuk kalbuku
dan..seluruh jiwa dan ragaku
*
mungkin…kau tidak pernah tahu
Sejauh mana ombak rinduku
Sentiasa bermain dikotak mindaku
*
Inginku cuba untuk melupaimu
Namun semakin kuat ia melekat didalam diriku
Mengapa kamu tidak memperkatakan sesuatu
Agar bisa menenangkan gelora hatiku
yang kini semakin sukar untukku…
*
Mengapa berbisu?
Salahkah aku untuk mencintaimu?
Cubalah katakan sesuatu..
Kerna aku tidak ingin tertipu
tertipu dengan segala sandiwaramu
*
Jika…
diriku tidak pernah terukir didalam hatimu,
janganlah pernah untuk mempersendakanku
kerna..hati dan rasa mudah terluka
*
kau…aku..
adalah dua insan yang berbeza
namun aku percaya
kita mempunyai suatu perasaan yang serupa
*
jauh di lubuk hatiku
inginku luah..namun lidahku kelu
namun naluriku
berbisik, hanya tinggal tunggu
masa dan waktu..
*
*
*
nukilan ,
bbsharon
p/s: hehe...sorry guys...this poem is written in Malay..
really meaningful for me..because i wrote it by myself...
Enjoy...

No comments: